KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ POLİTİKASI

TURPLUS TURİZM VE TEDARİK LTD. ŞTİ.

KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ POLİTİKASI

BİLGİ FORMU

Doküman İsmi

TURPLUS Turizm ve Tedarik Ltd. Şti. Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

Hedef Kitle

TURPLUS Turizm ve Tedarik Ltd. Şti. tarafından kişisel verileri işlenen tüm gerçek kişiler

Versiyon

1.0

Yürürlük Tarihi

05.05.2025

GİRİŞ

Amaç ve Kapsam

TURPLUS Turizm Ve Tedarik Ltd. Şti. (TURPLUS) olarak 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nda tanımlı veri sorumlusu sıfatıyla işlediğimiz kişisel verilerinizin güvenliğine önem veriyoruz. Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası (Politika) çerçevesinde TURPLUS tarafından kişisel verisi işlenen tüm gerçek kişilerin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.

Politika; TURPLUS tarafından, tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla kişisel verileri işlenen tüm gerçek kişileri kapsamaktadır.

Tanımlar ve Kısaltmalar

Açık Rıza

Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rızadır.

Çalışan Adayı

İş başvurusunda bulunan veya iş görüşmesi süreci devam eden aday kişidir.

Çalışan

TURPLUS bünyesinde çalışan kişidir.

İlgili Kişi

Kişisel verisi işlenen gerçek kişidir.

İmha

Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesidir.

Kanun/ KVKK

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’dur.

Kişisel Veri

Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgidir.

Kişisel Verilerin İşlenmesi

Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemdir.

Kurul

Kişisel Verileri Koruma Kurulu’dur.

Kurum

Kişisel Verileri Koruma Kurumu’dur.

Özel Nitelikli

Kişisel Veri

Özel nitelikli kişisel veriler öğrenilmesi halinde ilgili kişi hakkında ayrımcılık yapılmasına veya mağduriyete neden olabilecek nitelikteki verilerdir. 

Politika

TURPLUS Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası’dır.

VERBİS

Veri Sorumluları Sicil Bilgi Sistemi’dir.

Veri İşleyen

Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun adına kişisel verileri işleyen gerçek veya tüzel kişidir.

Veri Kayıt Sistemi

Kişisel verilerin belirli kriterlere göre yapılandırılarak işlendiği kayıt sistemidir.

Veri Sorumlusu

Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu gerçek veya tüzel kişidir. TURPLUS, veri sorumlusu sıfatını taşır.

Hukuki Dayanak

Politika, Kanun’a ve bu Kanun’a dayanılarak çıkarılan ikincil düzenlemeler ile Kişisel Verileri Koruma Kurulu rehberleri ve kararları ile ilgili diğer mevzuat hükümleri doğrultusunda hazırlanmıştır.

KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASINA İLİŞKİN GENEL İLKELER

Kişisel Verilerin Korunması

Kişisel veri, kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgidir. Kişisel veriler, Kanun’da belirtilen genel ilkelere uygun şekilde işlenmelidir. Kişisel verilerin işlenmesine ilişkin ilkeler, tüm kişisel veri işleme faaliyetlerinin özünde bulunmalı ve tüm kişisel veri işleme faaliyetleri bu ilkelere uygun şekilde gerçekleştirilmelidir.

Kanun’a göre, kişisel veriler, ancak bu Kanun’da ve diğer kanunlarda öngörülen usul ve esaslara uygun olarak işlenebilir ve kişisel verilerin işlenmesinde aşağıdaki ilkelere uyulması zorunludur:

Hukuka ve dürüstlük kurallarına uygun olma.

Doğru ve gerektiğinde güncel olma.

Belirli, açık ve meşru amaçlar için işlenme.

İşlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma.

İlgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilme.

Bu kapsamda TURPLUS, Kanun ve ikincil düzenlemeleri ile ilgili diğer tüm mevzuat hükümleri, Kurul tarafından yayımlanan rehberler, ilke kararlar ve karar özetlerine uygun olarak, sadece gerektiği kadar kişisel veri işlemekte ve işlediği kişisel verileri korumaktadır.

Özel Nitelikli Kişisel Verilerin Korunması

Özel nitelikli kişisel veriler, öğrenilmesi halinde ilgili kişi hakkında ayrımcılık yapılmasına veya mağduriyete neden olabilecek nitelikteki verilerdir. Bu nedenle, diğer kişisel verilere göre çok daha sıkı şekilde korunmaları gerekmektedir.

Kanun’da özel nitelikli kişisel veriler, sınırlı sayma yoluyla belirlenmiştir. Bunlar; kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileridir. Özel nitelikli kişisel verilerin kıyas yoluyla genişletilmesi mümkün değildir.

Özel nitelikli kişisel veriler ancak Kanun’da sayılan sınırlı hallerde işlenebilir. Ayrıca özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesi bakımından Kanun’da, Kurul tarafından belirlenen yeterli önlemlerin alınması şartı getirilmiştir. Bu kapsamda, Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Rehber’e ve “Özel Nitelikli Kişisel Verilerin İşlenmesinde Veri Sorumlularınca Alınması Gereken Yeterli Önlemler” ile ilgili Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun 31.01.2018 Tarihli ve 2018/10 Sayılı Karar’da belirttiği hususlara uyum sağlanması zorunludur.

Bu kapsamda TURPLUS, Kanun ve ikincil düzenlemeleri ile ilgili diğer tüm mevzuat hükümleri, Kurul tarafından yayımlanan rehberler, ilke kararlar ve karar özetlerine uygun olarak, sadece zorunda kaldığı kadar özel nitelikli kişisel veri işlemekte ve işlediği özel nitelikli kişisel verileri korumaktadır.

Nitekim sadece TURPLUS çalışanlarına ait ceza mahkumiyeti ve güvenlik tedbirleri ile sağlık kategorisine giren özel nitelikli kişisel veriler, çalışanlar için iş akdi ve mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi ve iş sağlığı/güvenliği faaliyetlerinin yürütülmesi amacıyla, Kanun’un 6/3-a ve 6/3-f maddelerinde belirtilen hukuki sebeplere, işleme şartlarına uygun olarak işlenmektedir.

KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN TEMEL HUSUSLAR

Kişisel Verilerin İşlenme Amaçları

Veri işleme faaliyetinin hukuka uygun olup olmadığını belirlerken, belirtilen amaç önem kazanacaktır. Gerçekten de kişisel verilerin, veri işlemeye başlamadan önce- en geç veri işleme sırasında belirlenen amaç dâhilinde işlenmesi hukuka uygun olarak nitelendirilebilecek, amacın dışına çıkıldığı durumlarda ise hukuka aykırı veri işlenmesi gündeme gelebilecektir. Ayrıca veri sorumlusu tarafından alınan güvenlik tedbirlerinin “yeterli” olup olmadığı da belirtilen amaca veya amaçlara göre değerlendirilecektir. Bununla bağlantılı olarak amacın net, anlaşılır ve somut şekilde ifade edilmesi gerekmektedir.

Bu kapsamda TURPLUS, kişisel verilerin işlenme amaçlarını net, anlaşılır ve somut olarak ortaya koymakta ve yine bu amaçlarla sınırlı olarak işlemektedir. Kişisel verilerin işlenme amaçlarını, verbis.kvkk.gov.tr adresinden erişebileceğiniz TURPLUS VERBİS kaydı üzerinden daha detaylı inceleyebilirsiniz.

İşlenen Kişisel Veri Kategorileri

Veri kategorilerinin belirlenmesi, kişisel veri işleme faaliyetlerini sistematik ve şeffaf bir şekilde yönetebilmesi ile hangi verilerin kişisel veri, hangi verilerin özel nitelikli kişisel veri olduğu gibi sorulara net yanıtlar verilmesi açısından kritik öneme sahiptir. Kişisel verilerin ait olduğu kategorilerin açıkça tanımlanması, veri envanterinin doğru oluşturulması başta olmak üzere veri sorumlusunun Kanun kapsamındaki yükümlülüklerini eksiksiz yerine getirmesine imkan tanımaktadır.

Bu kapsamda TURPLUS, Kanun’un 10’uncu maddesi, Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ ve Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesi Rehberi uyarınca ilgili kişileri bilgilendirmek kaydıyla; kişisel verilerin işlenmesine ilişkin genel ilkeler çerçevesinde belirlediği veri kategorilerine giren kişisel verileri işlemektedir. İşlenen kişisel veri kategorilerini, verbis.kvkk.gov.tr adresinden erişebileceğiniz TURPLUS VERBİS kaydı üzerinden daha detaylı inceleyebilirsiniz.

Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Hukuki Sebepler/İşlenme Şartları

Veri sorumlularının, işledikleri her bir kişisel veri için Kanun’un 5’inci veya 6’ncı maddelerinde yer alan hukuki sebeplerin/işlenme şartlarının var olup olmadığını tespit etmeleri gerekmektedir.  Bilindiği üzere Kanun’un 5’inci ve 6’ncı maddelerinde kişisel veri işlenmesine ilişkin hukuki sebepler/işlenme şartları sayılmış olup bunlardan herhangi birinin olmaması hâlinde kişisel veri işlenmesi Kanun’a aykırı olacaktır.

Kanun’un 5’inci maddesinde, kişisel verilerin işlenmesine ilişkin hukuki sebepler/işlenme şartları sayılmıştır. Bunlar:

İlgili kişinin açık rızasının olması.

Kanunlarda açıkça öngörülmesi.

Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması.

Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması.

Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması.

İlgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması.

İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması.

Kanun’un 6’ncı maddesinde, özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesine ilişkin hukuki sebepler/işlenme şartları sayılmıştır. Bunlar:

İlgili kişinin açık rızasının olması.

Kanunlarda açıkça öngörülmesi.

Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin, kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması.

İlgili kişinin alenileştirdiği kişisel verilere ilişkin ve alenileştirme iradesine uygun olması.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için zorunlu olması.

Sır saklama yükümlülüğü altında bulunan kişiler veya yetkili kurum ve kuruluşlarca, kamu sağlığının korunması, koruyucu hekimlik, tıbbi teşhis, tedavi ve bakım hizmetlerinin yürütülmesi ile sağlık hizmetlerinin planlanması, yönetimi ve finansmanı amacıyla gerekli olması.

İstihdam, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal güvenlik, sosyal hizmetler ve sosyal yardım alanlarındaki hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi için zorunlu olması.

Siyasi, felsefi, dini veya sendikal amaçlarla kurulan vakıf, dernek ve diğer kâr amacı gütmeyen kuruluş ya da oluşumların, tâbi oldukları mevzuata ve amaçlarına uygun olmak, faaliyet alanlarıyla sınırlı olmak ve üçüncü kişilere açıklanmamak kaydıyla; mevcut veya eski üyelerine ve mensuplarına veyahut bu kuruluş ve oluşumlarla düzenli olarak temasta olan kişilere yönelik olması.

Bu kapsamda TURPLUS, kişisel verileri Kanun’un 5’inci maddesine uygun olarak; ilgili kişinin açık rızasının olması, kanunlarda açıkça öngörülmesi, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması, veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması, bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için zorunlu olması, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebeplerine/işlenme şartlarına uygun olarak işlemektedir.

Yukarıda belirtildiği üzere TURPLUS, sadece TURPLUS çalışanlarına ait ceza mahkumiyeti ve güvenlik tedbirleri ile sağlık kategorisine giren özel nitelikli kişisel verileri, Kanun’un 6’ncı maddesine uygun olarak; ilgili kişinin açık rızasının olması, kanunlarda açıkça öngörülmesi, istihdam, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal güvenlik, sosyal hizmetler ve sosyal yardım alanlarındaki hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi için zorunlu olması hukuki sebeplerine/işlenme şartlarına uygun olarak işlemektedir.

Kişisel Verisi İşlenen Kişi Grupları

Veri sorumlularının, faaliyetleri kapsamında işlediği kişisel verileri hangi kişi veya kişi grupları ile ilgili olarak işlediğini tek tek kişisel veri bazında belirlemesi gerekmektedir. Bu belirleme, veri sorumlusunun kişisel veri işleme faaliyetlerini, kategorize etmesini ve ölçülülük ile veri minimizasyonu açısından daha doğru şekilde yönetmesini sağlayacaktır.

Bu kapsamda TURPLUS, çalışan adayı, çalışan, hissedar/ortak, tedarikçi çalışanı, tedarikçi yetkilisi, ürün veya hizmet alan kişi ve ziyaretçi kategorilerine giren kişi gruplarına ait kişisel verileri işlemektedir. Kişisel verisi işlenen kişi gruplarını, verbis.kvkk.gov.tr adresinden erişebileceğiniz TURPLUS VERBİS kaydı üzerinden daha detaylı inceleyebilirsiniz.

Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Kişisel verilerin toplanma yöntemlerinin belirlenmesi, veri sorumlusunun hangi kanallar ve araçlar aracılığıyla veri elde ettiğini açıkça ortaya koyarak şeffaflık ilkesinin yerine getirilmesini sağlamaktadır. Bu sayede hem ilgili kişilerin bilgilendirilmesi hem de veri işleme süreçlerinin hukuka uygunluk denetimi kolaylaşmakta ayrıca, veri güvenliği risklerinin analiz edilmesine, gerekli teknik ve idari tedbirlerin alınmasına katkı sağlamaktadır.

Bu kapsamda TURPLUS, ürün veya hizmet alan kişi grubuna ait kişisel verileri, bu kişinin bağlı/ilişkili bulunduğu işverenden/ özel hukuk tüzel kişisinden ve beyan etmesi suretiyle kendisinden, çalışan kişi grubuna ait kişisel verileri, yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile beyan etmesi suretiyle kendisinden, diğer kişi gruplarına ait kişisel verileri ise beyan etmeleri suretiyle kendilerinden toplamaktadır.

Kişisel Verilerin Aktarılması

Yurtiçi

Kanun’da belirtilen genel ilkeler çerçevesinde işlenmek üzere elde edilen kişisel verilerin, Kanun’un 8’inci maddesi uyarınca ilgili kişinin açık rızası alınmak suretiyle üçüncü kişilere aktarılabileceği düzenlenmiştir. Kanun’a göre, kişisel verilerin işlenmesi ile bu verilerin yurt içinde aktarılması bakımından Kanun’un 5’inci ve 6’ncı maddesindeki şartlar ayrıca aranmaktadır.

Bu kapsamda TURPLUS, Kanun’un 8’inci maddesi ve 5’inci maddesi uyarınca kişisel verileri, yurtiçinde yerleşik “bağlı/ilişkili bulunduğunuz işveren/ özel hukuk tüzel kişisi, iş ortakları, tedarikçiler, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve bağlı birimleri, yetkili kamu kurum ve kuruluşları” ile paylaşabilir.

Ayrıca TURPLUS, Kanun’un 8’inci maddesi ve 6’ncı maddesi uyarınca sadece TURPLUS çalışanlarına ait ceza mahkumiyeti ve güvenlik tedbirleri ile sağlık kategorisine giren özel nitelikli kişisel verileri,  yurtiçinde yerleşik yetkili kamu kurum ve kuruluşları paylaşabilir.

Kişisel verilerin yurtiçinde aktarımını, verbis.kvkk.gov.tr adresinden erişebileceğiniz TURPLUS VERBİS kaydı üzerinden daha detaylı inceleyebilirsiniz.

Yurtdışı

7499 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un 34’üncü maddesi ile Kanun’un “Kişisel Verilerin Yurt Dışına Aktarılması” kenar başlıklı 9’uncu maddesinde değişiklikler yapılmış ve yapılan değişiklikler 01.06.2024 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Yapılan değişiklikle kişisel verilerin yurt dışına aktarımında aşamalı bir rejim yürürlüğe konulmuştur. Bunlar:

Yeterlilik Kararı: Kanun’un kişisel verilerin yurt dışına aktarılmasına ilişkin usul ve esasları düzenleyen 9’uncu maddesinde, Kanun’un 5’inci ve 6’ncı maddelerinde belirtilen şartlardan birinin varlığı ve aktarımın yapılacağı ülke, ülke içerisindeki sektörler veya uluslararası kuruluşlar hakkında yeterlilik kararı bulunması hâlinde kişisel verilerin yurt dışına aktarılabileceği hükme bağlanmıştır. 

Uygun Güvenceler: Yeterlilik kararının bulunmaması durumunda Kanun’un kişisel verilerin yurt dışına aktarılmasına ilişkin usul ve esasları düzenleyen 9’uncu maddesinde, Kanun’un 5’inci ve 6’ncı maddelerinde belirtilen şartlardan birinin varlığı, ilgili kişinin aktarımın yapılacağı ülkede de haklarını kullanma ve etkili kanun yollarına başvurma imkânının bulunması kaydıyla, uygun güvencelerden birinin taraflarca sağlanması hâlinde kişisel verilerin yurt dışına aktarılabileceği hükme bağlanmıştır. Bunlar:

Yurt dışındaki kamu kurum ve kuruluşları veya uluslararası kuruluşlar ile Türkiye’deki kamu kurum ve kuruluşları arasında uluslararası sözleşme niteliğinde olmayan anlaşmanın varlığı + Kurul izni.

Kurul tarafından Onaylanmış Bağlayıcı Şirket Kurallarının varlığı

Kurul tarafından ilan edilen, veri kategorileri, veri aktarımının amaçları, alıcı ve alıcı grupları, veri alıcısı tarafından alınacak teknik ve idari tedbirler, özel nitelikli kişisel veriler için alınan ek önlemler gibi hususları ihtiva eden standart sözleşmelerin varlığı + Kurula bildirim.

Yeterli korumayı sağlayacak hükümlerin yer aldığı yazılı bir taahhütnamenin varlığı + Kurul izni.

Arızi Haller: Yeterli korumanın bulunmaması ve Kanun’da düzenlenecek uygun güvencelerin sağlanmaması durumunda Kanun’un 9’uncu maddesinde, Kişisel Verilerin Yurt Dışına Aktarılmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’te ve Kişisel Verilerin Yurtdışına Aktarılması Rehberi’nde yer verildiği üzere veri sorumluları ve veri işleyenler tarafından yurtdışına veri aktarımı yapılabileceği hükme başlanmıştır. Bunlar:

İlgili kişinin, muhtemel riskler hakkında bilgilendirilmesi kaydıyla, aktarıma açık rıza vermesi.

Aktarımın, ilgili kişi ile veri sorumlusu arasındaki bir sözleşmenin ifası veya ilgili kişinin talebi üzerine alınan sözleşme öncesi tedbirlerin uygulanması için zorunlu olması.

Aktarımın, ilgili kişi yararına veri sorumlusu ve diğer bir gerçek veya tüzel kişi arasında yapılacak bir sözleşmenin kurulması veya ifası için zorunlu olması.

Aktarımın üstün bir kamu yararı için zorunlu olması.

Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için kişisel verilerin aktarılmasının zorunlu olması.

Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda bulunan veya rızasına hukuki geçerlilik tanınmayan kişinin kendisinin ya da bir başkasının hayatı veya beden bütünlüğünün korunması için kişisel verilerin aktarılmasının zorunlu olması.

Kamuya veya meşru menfaati bulunan kişilere açık olan bir sicilden, ilgili mevzuatta sicile erişmek için gereken şartların sağlanması ve meşru menfaati olan kişinin talep etmesi kaydıyla aktarım yapılması.

Bu kapsamda TURPLUS, sadece ürün veya hizmet alan kişi grubuna ait kimlik, iletişim, mesleki deneyim, diğer (seyahat bilgileri) kategorilerine giren kişisel verileri, bu kişinin biletleme işlemlerinin gerçekleştirilmesi ile yurtdışı organizasyonlara/ etkinliklere katılımının sağlanması amaçlarıyla sınırlı olarak, Kanun’un 9’uncu maddesi ile 9/6-a maddesi kapsamında yurtdışında yerleşik iş ortakları, tedarikçiler ve yetkili kamu kurum ve kuruluşları paylaşabilir. Kişisel verilerin yurtdışında aktarımını, verbis.kvkk.gov.tr adresinden erişebileceğiniz TURPLUS VERBİS kaydı üzerinden daha detaylı inceleyebilirsiniz.

KİŞİSEL VERİLERİN SAKLANMASI

Kişisel verilerin saklanması, verilerin güvenliği, bütünlüğü ve erişilebilirliğinin korunması açısından kritik öneme sahiptir. Saklama süresi boyunca verilerin yetkisiz erişim, değişiklik, ifşa ya da kayıplara karşı korunması; veri güvenliği ve gizliliği ilkeleri çerçevesinde veri sorumlusunun yükümlülüğündedir.

Bu kapsamda TURPLUS, kişisel verileri işlendikleri amaç için gerekli olan süre ve ilgili faaliyetin tabi olduğu yasal mevzuatta öngörülen minimum sürelere uygun olarak muhafaza etmektedir. TURPLUS, öncelikle ilgili mevzuatta kişisel verilerin saklanması için bir süre öngörülüp öngörülmediğini tespit etmekte, bir süre belirlenmişse bu süreye uygun davranmaktadır. İlgili mevzuatta bir süre mevcut değil ise kişisel veriler, işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar saklanmaktadır. Kişisel verilerin saklama sürelerini, verbis.kvkk.gov.tr adresinden erişebileceğiniz TURPLUS VERBİS kaydı üzerinden daha detaylı inceleyebilirsiniz.

KİŞİSEL VERİLERİN İMHA EDİLMESİ

Kişisel verilerin hukuka uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde bu veriler, resen veya ilgili kişinin talebi üzerine veri sorumlusu tarafından silinir, yok edilir veya anonim hâle getirilmelidir.

Nitekim işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalktığı hallerde kişisel verileri silmek, yok etmek veya anonim hale getirmek veri sorumlusunun yükümlülüklerindendir. Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi ve Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik ve Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Rehberi çerçevesinde kişisel veri saklama ve imha politikası hazırlamış olan veri sorumlusu, kişisel verileri silme, yok etme veya anonim hale getirme yükümlülüğünün ortaya çıktığı tarihi takip eden ilk periyodik imha işleminde, kişisel verileri siler, yok eder veya anonim hale getirmelidir.

Bu kapsamda TURPLUS, yukarıda belirtildiği üzere belirlediği saklama sürelerinin sonunda kişisel verileri, periyodik imha sürelerine veya veri sahibi başvurusuna uygun olarak ve belirlenen imha yöntemleri (silme ve/veya yok etme) ile imha edilmektedir. 

KİŞİSEL VERİLERİN GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN TEKNİK ve İDARİ TEDBİRLER

Kanun’un veri güvenliğine ilişkin 12’nci maddesine ve Kişisel Veri Güvenliği Rehberi’ne göre veri sorumlusu; kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemek, kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesini önlemek, kişisel verilerin muhafazasını sağlamak ile yükümlüdür. Veri sorumlusu bu yükümlülüklerini yerine getirmek amacıyla uygun güvenlik düzeyini temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirleri almak zorundadır. Veri sorumlusu ayrıca, kişisel verilerin kendi adına başka bir gerçek veya tüzel kişi tarafından (bir başka deyişle veri işleyen tarafından) işlenmesi hâlinde de gerekli teknik ve idari tedbirlerin alınmasında müştereken sorumlu olacaktır.

Bu kapsamda TURPLUS, kişisel verilerin güvenliğinin sağlanması amacıyla, veri sorumlusu olarak gerekli teknik ve idari tedbirler alınmakta ve periyodik/rastgele denetimler yapılmaktadır. Bu sayede kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesi, ifşası ya da kaybı riskine karşı etkin bir koruma sağlanmaktadır. Kişisel verilerin güvenliğine ilişkin alınan teknik ve idari tedbirleri, verbis.kvkk.gov.tr adresinden erişebileceğiniz TURPLUS VERBİS kaydı üzerinden daha detaylı inceleyebilirsiniz.

KİŞİSEL VERİ SAHİPLERİNİN HAKLARI ve BU HAKLARIN KULLANILMASI

Kanun’da kapsamında yalnızca gerçek kişilerin verileri korunmakta, kişisel verisi işlenen gerçek kişiyi ifade etmek için “ilgili kişi” ifadesi kullanılmaktadır.

Kanun’un 11’inci maddesi, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ ile İlgili Kişinin Hak Arama Yöntemleri Rehberi çerçevesinde ilgili kişi her zaman veri sorumlusuna başvurarak kendisi ile ilgili;

Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,

Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

Kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,

Kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,

Kişisel verilerin düzeltilmesi, silinmesi veya yok edilmesine ilişkin işlemlerin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.

Bu kapsamda TURPLUS’a, Veri Sahibi Başvuru Formu’nu doldurarak; şahsen, noter vasıtasıyla, iadeli-taahhütlü posta yoluyla veya kayıtlı elektronik posta yoluyla ve kimlik doğrulamak suretiyle, TURPLUS’a başvurabilirsiniz. Başvurularınızı, aşağıda yazılı adrese postayla veya “info@turplus.com.tr”, “turplus@hs03.kep.tr” adreslerine ise e-postayla iletebilirsiniz.

Başvurunuzu iletmeniz sonrasında TURPLUS, talebinizin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içinde talebinizi ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde, Kurul tarafından belirlenen tarife uyarınca ücret alınabilecektir. 

TURPLUS Turizm ve Tedarik Ltd. Şti.

MERSİS No. 0871050641300016

Küçükbakkalköy Mah. Kayışdağı Cad. No.13/2 Ataşehir İstanbul

Scroll to Top